Madeira dag7

4 mei 2016 - Madeira, Portugal

Woensdag 4 mei 2016 (dag 7)  Queimadas en Caldeirâo Verde.

Vanmorgen meteen Ome Ton gefeliciteerd. Met zijn 54ste verjaardag.

Het is buiten bewolkt en er wordt wat regen voorspelt. Eerst maar eens goed ontbijten.

09.30  u  We vertrekken met de auto naar het westen, richting Santana. Het is even zoeken maar we komen dan toch aan bij Pico da Pedras.op 1300 m. Na een half uur lopen over een goed begaanbaar pad komen

P1050909

we in Queimadas waar nog riet gedekte huizen staan.
We nemen het 6,5 km lange wandelpad van de PR9, die ons langs de levada do Caldeirâo Verde voert. Het pad is soms smal, maar met kabels beveiligd, het voert door bos en soms met prachtige vergezichten op de ravijnen, en langs 2 watervallen. Via 4 tunnels bereiken we de Caldeirâo Verde, de “groene vallei”, waarin zich een grote waterval stort.

P1050915

Het is inmiddels wat gaan regenen, en na een vlugge lunch, moeten we weer dezelfde weg terug. Door de regen en de nevel is jammer genoeg niets meer van het uitzicht te zien, en moeten we zeer goed opletten, nu alles vochtig is.

P1050923

Terug bij de auto blijkt dat we 17,5 km hebben gelopen. Geer heeft dit met Wikiloc vastgelegd. Zoek maar op Caldeiro Verde (GLR).
Na nog een stop bij een restaurant met heerlijke cake en koffie is het hard gaan regenen. Hier kopen we ook nog een T-shirt.

17.30 u                 Terugkomst bij het hotel. Alles goed uithangen en schoenen schoongemaakt. We douchen, en we doen al wat in het koffer terug. De autosleutels kunnen we zo afgeven bij de receptie. We gaan voor de laatste avond weer naar het oude stadscentrum om bij de Chinees te gaan eten. Het smaakt uitstekend. Na terugkomst in het hotel nog wat gelezen en gedronken.

P1050937