Finland 2017: op weg naar het noorden (4 augustus)

4 augustus 2017 - Suomussalmi, Finland

Vrijdag 4 augustus,

Heerlijk geslapen  en gegeten in het luxe gasthuis. Daarna vetrokken we naar national park Hiidenportie. Na een lange zandweg blijkt dat we aan de verkeerde ingang van het park staan. Dus even omrijden naar de hoofdingang is ook maar 40 km. Het was mistig maar de zon breekt al snel door. We maken  een mooie  wandeling door de kloof, bossen en veengebieden. We ontdekken  zonnedauw en zogenaamde "cloud"bessen, die lijken veel op onze braambessen.

Rond 12.30u zijn we terug bij de auto, bij de info Palolampien gaan naar Ristijärvi waar we tanken en lunchen. Daarna door naar Suomussalmi. Onderweg zien we de eerste rendieren langs de weg staan. Om 15.30u komen we aan op camping Kangasjoki, waar we een cabin huren. We leggen onze spullen binnen. We bezoeken daarna nog het dorpje Suomussalmi. Dit ligt helemaal  tussen het water. Boodschappen gedaan en meteen gegeten. 's Avonds lezen we nog in ons hutje en maken ons verslag.

Tot morgen.

1. Hilde:
    5 augustus 2017
    Lisette en Geer , leuk jullie reisverhalen te lezen. Mooi met jullie Bart samen een paar dagen.
    Geniet er samen lekker van. Tja en die sauna, super lekker toch.
    Groetjes Hilde en Theo
  2. Inge en Michiel:
    5 augustus 2017
    Hee pap en mam!
    Vanuit Bolivia hebben we ook even de tijd om jullie reisverhalen bij te lezen, leuk!!! Compleet verschillend van onze reis natuurlijk, maar één ding is heel herkenbaar en komt overeen... Hier spreken ze ook nauwelijks Engels en Spaans is abracadabra voor ons. Maar ook wij redden ons er wel uit, haha!
    Geniet nog volop van het mooie Finland.
    Groetjessss